Projecte de recerca
El treball per projectes de recerca respon a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. Permet a l’infant iniciar un procés d’aprenentatges obert, on a partir dels seus interessos i inquietuds busca respostes als reptes i interrogants que li van apareixent.
El treball per projectes de recerca té com a base un enfocament globalitzador i significatiu. És dona més importància al camí que l’infant fa (procés): tenir desig de saber coses noves, fer-se preguntes, reflexió sobre allò que es sap i allò que li agradaria aprendre, recerca, selecció i interpretació de nous coneixements a través de fonts diverses, formulació de nous dubtes i noves preguntes, relació amb altres aprenentatges i vivències anteriors, reflexió sobre el propi procés d’aprenentatge i la posada en comú del resultat; que al que s’aprèn (producte).
Els projectes afavoreixen la construcció del coneixement de forma compartida i permeten als mestres transformar els aprenentatges dels nostres infants en una activitat més motivadora: ens agraden els reptes, cooperativa: treballem en grups i significativa: les propostes estan vinculades amb els interessos dels nostres alumnes i del nostre entorn.
Tenim un únic projecte de recerca d’escola per a tot el curs. A partir del tema escollit, els diferents nivells investiguem segons les inquietuds i interessos. Al llarg del curs compartim tota l’escola l’evolució i les conclusions de la recerca.
Podeu consultar els diferents projectes:
- MIRADES (curs 2022-23): blog MIRADES i revista OPmagazine8
- CUINES (curs 2021-22): blog CUINES i revista OPmagazine7
- CARRER (curs 2020-21): blog CARRER i revista OPmagazine6
- MAR (curs 2019-20): blog MAR i revista OPmagazine5
- CINEMA (curs 2018-19): blog CINEMA i revista OPmagazine4
- COR (curs 2017-18): blog COR i revista OPmagazine3
- SABATES (curs 2016-17): blog SABATES i revista OPmagazine2
- somCOLORS (curs 2015-16): al blog somCOLORS i a la revista OPmagazine1