El recorregut de la sang

octubre 25, 2017

Els alumnes de 4t de primària, durant la classe d’Educació Física, hem representat amb els nostres propis cossos el recorregut que fa la sang en el nostre organisme. Prèviament hem treballat a l’aula com era aquest recorregut i hem investigat que els pulmons també tenen un paper molt important en aquest recorregut. Així, hem volgut plasmar-ho amb una vessant més motriu. Primerament, hem dibuixat amb guixos al pati el cor, amb l’aurícula dreta i l’esquerra, i els pulmons.

El nostre cor de color blau i vermell per diferenciar on es troba la sang bruta i la sang neta.

 

 

Aurícula esquerra del cor.

 

 

 

 

Aquí podem veure els pulmons i a dins seu l’oxígen (alumnes amb pitralls grocs)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot seguit ens hem posat uns pitralls per diferenciar qui era cada element: la sang neta (vermell), la sang bruta (blau), l’oxígen (groc) i el diòxid de carboni (verd).

Finalment, vam representar en moviment el recorregut de la sang i hem après com la sang bruta es converteix en sang neta: quan la sang bruta (blau) surt de l’aurícula dreta porta diòxid de carboni (verd), la sang arriba als pulmons i agafa oxígen (groc) i deixa anar el diòxid de carboni (verd) transformant-se així en sang neta (vermell) i tornant a l’aurícula esquerra. Us deixem el link del vídeo i esperem que us agradi!

 

 

 

 

Quim Esteban de rtve amb els infants de 1r i 2nDavid Melgarejo, un gran periodista de TV3